En gång = ingen gång! Eller??!!

07:27

Det finns ett gammalt ordspråk som säger ”En gång ingen gång, två gånger är en vana” 
Och jo jag förstår innebörden men jag vill påstå att även en gång räknas i allra största grad. Både när det gäller bra och dåliga saker, oavsett om det är omtänksamt eller elakt. För gör man inte en sak så kan det aldrig bli flera gånger som till slut blir en vana. Jag brukar också tänka att jag gjorde det åtminstone en gång – då borde jag kunna göra det igen. Och i mitt fall så pratar jag om att träna, springa distans eller intervaller – något som kanske inte tillhör mina absolut favoritsaker att göra men som jag vet ger mig så mycket energi att det vore rent dumt att inte göra det.

En gång är också fullt tillräckligt för de som gör mindre bra val. Då tänker jag främst på de som testar droger, kör rattfull, mobbar, misshandlar m.m. Jag ska inte bli en satkärring men tänk på att denna ”en gång” gör så STOR skada för den/de som drabbas, även dig själv.

Vi lämnar det negativa och koncentrerar oss på det positiva som DU kan göra som kan få oanade effekter. Allt som behövs för att göra någons dag kan vara ett leende, ett hej eller en nick som bekräftar den individen. Tänk på din egen hälsa när du en gång bestämmer dig att göra bra val oavsett vad de valen är. Låter kanske enkelt och det är det till viss del, jag vet att det kommer dagar då man kanske inte orkar, men ta det imorgon då och döm dig inte för hårt. Rätt var det är så har du gjort det där bra valet ”en gång” flera gånger, kanske till och med flera gånger i veckan J
När nu en gång faktiskt betyder så mycket – gör den ordentligt åtminstone om det är något positivt!


Från gårdagens löprunda ute, 1:a för säsongen.
En gång = en bra början!
(Underbart sköna kläder från vår sponsor Dobsom - R90 Winter Woman)


Lycka till!
önskar
Linda och Sanna
Vi vandrar för cancer


P.s. Kom ihåg att klappa Dig själv på axeln, knyta näven och
säga högt Jaaa! när du gjort nåt bra!

You Might Also Like

0 kommentarer

2815855.htm