8855 kr!!

20:15

Våran mässmonter innan rusningen dag 2

Under mässan bidrog ni med 8855 kr till insamlingen! (dessa pengar sätts in på insamlingen på cancerfondens sida i 2 omgångar då viss summa ska faktureras) 

Vi tackar alla FÖRETAG som var med i företagstävlingen, alla som köpte lotter och alla som köpte armband! Vi kunde inte tro våra ögon när vi räknade ihop helgen! Era bidrag värmer i våra hjärtan och ger oss bränsle att fortsätta vårt jobb!

Vi kan inte tacka nog!

I morse hade det dessutom kommit ett mail från en person som besökte vår monter och redan då berörde oss: Lennart Grön. Han skriver så här till oss (och vi har stämt av med Lennart själv att det är ok att vi delar med oss av hans mail):

Hej på er.
 
Mitt namn är Lennart Grön. Jag bor i natursköna Stigsjö som ligger 15 km rakt inåt landet från Härnösand räknat.
Jag är gift med Evy och vi har två vuxna barn, Linda och Filip.
Igår åkte jag till företagsmässan i Sollefteå. Där fanns mycket intressant att titta på. Många intressanta företag och produkter.
Mycket ropade i all tysthet “det här måste du ha” “du måste hänga med och ha det senaste” o s v   o s v.
Alltså ännu mer saker som vill ta vår tid, tid som jag tycker vi behöver för varandra.  Det är inte nå´t ont i människorna eller produkterna. Men bestående glädje och mening finns ju inte i det här materiella ....eller...?
Nåväl, jag känner ett behov av att få säga er följande: 1.Det fanns en monter som stack ut. Det fanns en monter som för mig var behållningen.   Det var eran monter. Det var ni, Linda och Sanna. Hos er fanns inte frågan, “Vad kan jag kränga” eller “vad kan jag tjäna” Nej jag kände det befriande “Vad kan jag göra för nå´n annan” “tänk att jag får vara med” “vill du också vara med”.
TACK!! Det var så befriande skööönt.
När jag såg er så kom en liten textrad från en liten sång upp i mitt minne. Den är så här “du vet väl om att du är värdefull”
Jag gör om den lite för att det ska passa till er båda : “ Ni vet väl om att ni är värdefulla, att ni är viktiga här och nu,
att ni är älskade för er egen skull för inga andra är som ni.  Ta dom orden till era hjärtan på er fjällvandring och senare också på er livsvandring.   Lycka till och allt gott önskar jag er.
 
Lennart

Det är svårt att läsa Lennarts mail utan att vi blir berörda och tårögda! Det är PRECIS det här det handlar om! Att få göra något för någon annan - att vara en det av något större! 

Ensam är inte stark - tillsammans hjälps åt! 

Kommer att somna med ett leende på läpparna ikväll och med en melodi i huvudet.. Ni vet väl om att ni är värdefulla... :D

You Might Also Like

0 kommentarer

2815855.htm